Om Tjenester Voksen med ADHD Foreldreveiledning Blogg Ta kontakt Logg inn

Betingelser og vilkår

Her finner informasjon om betingelser og vilkår for kurs, veiledning og medlemskap for DinPedagog As.

Påmelding til kurs, webinar og workshop er bindende når du melder deg på og har fått bekreftet tilbud. 

Er du under 18 år kreves det en bekreftelse fra foresatte. 

Avtale om veiledning og funksjonsutredning er bindende fra du har betalt og mottatt bekreftelse på e-post.

Viktig informasjon om parter i selskapet

Selger er Anne-Marte Dahl, Ilavegen 12, 2165 Hvam, [email protected], 91645945, Org.nr: 930 797 790, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Disse vilkår og denne avtalen skal tolkes og reguleres i samsvar med Norske Lover. 

Levering av tjeneste og produkt

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. Kjøper får umiddelbar tilgang til elektroniske produkter etter betaling. Ved kjøp av individuell veiledning avtales tid i etterkant av betaling.

For oppdrag i organisasjoner og bedrifter

Ved bestilling med bekreftet oppdrag må avbestilling skje minimum 6 uker før avtalt oppdragsdatoen.

50% av avtalt honorar faktureres ved kansellering som skjer inntil 14 dager før oppdragsdatoen. 

Honoraret i sin helhet vil bli fakturert ved kansellering senere enn 14 dager før oppdragsdatoen. 

DinPedagog AS forplikter å gjennomføre oppdrag. Hvis avtalt tilkommer reiseutgifter til og fra, samt for opphold. 

Din angrerett

Her kan du laste ned angreskjema

Du har 14 dagers angrerett, i følge norsk lov. Bruk av angrerett gjøres skriftlig, og du som kunde har ansvaret for at avbestillingen mottar DinPedagog AS innen angrefristen. 

Avtalte veiledningstimer kan avbestilles fritt inntil 24 timer før avtalt møte. Du vil ikke få refundering for timer avbestilt senere enn 24 timer før, eller timer det ikke melder avbud for. 

Produkter som er digitale er unnlatt fra angreretten, jfr. Angrerettloven kap.6, §22.

Du betaler slik

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Nettkurs, veiledninger, funksjonsutredning, verksted og webinar betales ved bestilling. Gjeldende priser er avhengig av typen tjeneste du bestiller og er til enhver tid tilgjengelig på www.dinpedagog.no. Priser for abonnement kan med 30 dagers varsel endres. 

Betaling av elektroniske produkter, elektroniske produkter, medlemsportal eller individuell veiledning kan gjøres via Stripe eller Vipps på nettsiden www.dinpedagog.no

Betaling skjer gjennom bankkort eller kredittkort, og betalingsleverandøren Stripe aksepterer bruk av Visa og MasterCard. Transaksjoner sendes via SSL kryptert, og kortkjøp medfølger ikke avgift. DinPedagog tilbyr faktura fra Fiken faktureringsprogram. 

Dersom tjenesten du kjøper er underlagt merverdiavgift (mva), vil DinPedagog beregne mva etter gjeldende regler og denne beregningen anses ikke som prisendring, og må dermed ikke varsles 30 dager før. 

For bedrifter og organisasjoner: Faktura sender ut sammen med sammen med bekreftelse på oppdrag, med depositum og honorar som betales i sin helhet før oppdrag gjennomføres.

Manglende betaling medfører ordinær rettslig inndrivelse. 

Oppsigelse av "faste avtaler":  Abonnementet i medlemsportal gjelder fra dato til dato. Det er ingen bindingstid og medlemsskapet kan sies opp når som helst. Kjøper har da tilgang til den samme dato i neste måned, som man betalte på sist. 

Forbehold/endringer

DinPedagog AS forbeholder retten til å endre eller avlyse tjenester som følge av ytre omstendigheter utenfor DinPedagog sin kontroll. Det samme gjelder ved ved kurs med for å få påmeldte. Dersom endret tilbudet ikke er ønskelig kan du få pengene refundert og påmeldingen blir annullert. 

DinPedagog AS forbeholder seg også retten til at plan for kurs kan endres, pris kan økes og om trykkfeil i prislister, beskrivelse, informasjon eller annet som knyttes til kurs. 

Mangel ved vare - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at du vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Etiske retningslinjer

DinPedagog AS etterfølger etiske retningslinjer med målsetting om å gi trygghet og støtte til deg som veisøker, og for å gi forsvarlig utførelse og kvalitetssikring av veiledningen. 

Veileder plikter å: 

  • ivareta taushetsplikt og konfidensialitet. 
  • Barns personopplysninger behandles etter samtykke fra foreldre/foresatte, når det anses som nødvendig og tillatt etter gjeldende lovgivning for å kunne levere produkter og tjenester.
  • opptre med respekt og sensitivitet.
  • sikre at kundens forventninger oppfattet riktig og avtaler overholdes.
  • praktisere veiledning og arbeid etter egen kompetanse og ferdigheter.
  • henvise til relevante andre instanser eller oppfordre kundene til å oppsøke profesjonelle fagpersoner dersom kundens situasjon tilsier det. 
  • Å informere relevante myndigheter hvis det utrykkes skjema for at kunden kan skade seg selv eller andre. 
  • informere kunden dersom situasjonen tilsier at profesjonell behandling er nødvendig. 
  • forholde seg til lovverk og avviser enhver ulovlig atferd.

DinPedagog fraskriver seg økonomiske krav knyttet til firmaet, da det er sikret at innholdet har høy kvalitet. Du aksepterer og godtar at du ha fullt ut ansvar for din egen fremgang og måloppnåelser fra veiledning, kursdeltakelse eller annen aktivitet knyttet til innhold på DinPedagog sine nettsider. 

Vilkår for bruk

Når du kjøper innhold får du tilgang til innholdet på kurssiden. Tilgangen gjelder for deg og skal ikke deles med andre. Produktet du kjøper er personlig, og er ikke til kommersiell bruk. 

DinPedagog tilbyr kursopplegg og medlemsportal, og ved påmelding vil du opprette en medlemsprofil til bruk under kurs og tilgang til medlemsportalen. Ønsker du å ta kurset sammen med en kollega, venn eller partner, må kurset kjøpes av hver enkelt. Ønsker du at en hel gruppe skal ta kurset, så må det kjøpes individuelle medlemsskap for hver deltaker, gjennom en pakkepris.

Ved kjøp av tjenester foreligger et samtykke om at DinPedagog etter eget skjønn kan avslutte avtalen, begrense tilgang eller si opp avtale, uten at du som kunde får refusjon i avgiften, og dette gjelder kunder som er forstyrrende eller berører selskapet eller andre eventuelle kursdeltakere i negativ forstand. Samme gjelder dersom det forekommer brudd på vilkår.

Dersom det forekommer en konfliktsituasjon skal konflikten holdes mellom deg som kunde og DinPedagog AS. Konflikten forsøkes løses mellom partene. Dersom en uenighet i forbindelse med disse vilkår og avtale kunne sendes forliksråd eller retten.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Close

Ønsker du tilbud, nyheter og spennende ADHD-kunnskap?

Meld deg på min e-postliste og få informasjon, tips og råd som vil hjelpe deg til å forstå ADHD bedre.